Ungdomspartia og Press jublar for vedtak mot retusjert reklame
Det var stor spenning utanfor Stortinget medan resultatet vart klart innanfor dei gule murveggane. Då husets yngste representant, Freddy Øvstegard kom ut, var det høg stemning. No må retusjert reklame merkast i heile landet
Denne artikkelen er eldre enn 1 år gamal. Det betyr at noko av informasjonen kan vere utdatert.
– Det er veldig veldig bra. Da vi leverte forslaget, trudde eg aldri vi skulle få gjennomslag for nokon ting, sa ein glad Freddy Øvstegård (SV) da han kom ut etter møtet.
Tidlegare i mai fremma han saman med Solfrid Lerbekk og Nicholas Wilkinson eit representantforslag om kroppspress og reklameindustrien for familie- og kulturkomiteen på Stortinget. Komiteen hadde frist til i dag til å gi ei innstilling til forslaget.
Fleirtal for merking av retusjert reklame
No har dei fått fleirtal for påbod om merking av reklame som retusjerer kroppsfasongen til modellane, og for å endre marknadsføringslova for å motarbeide kroppspress mot barn og unge.
Stortinget ber og regjeringa utgreie innstramming av kommersiell marknadsføring av kosmetisk kirurgi, særleg reklame som bidreg til usunne kroppsideal og som når barn og unge.
Dei ber òg om eit forsterka tilsyn av usunn reklame som promoterer urealistiske skjønnheitsideal og bidreg til kroppspress retta mot barn og unge.
Rapportar frå Press og frå SIFO om kroppspress
Grunngjevinga for forslaget om ei handlingsplan, var blant anna resultat frå Press si undersøking «Prosjekt Perfekt». Blant 2.000 ungdommar som svarte på undersøkinga, ønskte 68 prosent av jentene og 52 prosent av gutane å endre på sin eigen utsjånad. 43 prosent seier dei kjenner på kroppspress i sin egen kvardag.
Ei anna undersøking, rapporten «Retusjert reklame og kroppspress» frå Statens institutt for forbruksforsking (SIFO), viser samanheng mellom reklame, kroppspress og psykisk helse.
I dag var Raud Ungdom, Sosialistisk Ungdom, AUF, Grøn Ungdom, KrFU, Press og Jentefronten i Oslo samla framfor Stortinget for å markere støtta si til representantforslaget.
– Vi vil jo helst ha ein handlingsplan mot kroppspress, men håpar iallfall nokre av forslaga går gjennom, sa politisk leiar og påtroppande leiar i Press, Mina Vinje.
– Uansett håpar vi at det skjer noko, og er kjempeglade for debatten.
Da Øvstegard kom ut med resultatet, var det stor jubel.
- Les også: – Reklamen triggar spiseforstyrringa mi
Ina Libak, nestleiar i AUF minner om mange lesarinnlegg frå mange unge, også utanfor partipolitikken.
– At så mange har engasjert seg og ytra meininga si, viser at dei sjølve òg skjønar alvoret i reklamen. Det har vore i rørsle i heile Noreg, og viser at mange unge sjølve synest det er viktig, seier Libak.
Ola Eian i Grøn Ungdom seier det er eit veldig godt eksempel på at byane går foran, og at regjeringa kjem etter.
– Det er heller ingen som kjem til å tape på dette. Det er eit veldig ukontroversielt forslag, seier han.
– Det bør iallfall vere det, seier Astrid-Therese Theisen, sentralstyremedlem i KrFU.
Til aksjon!
For å markere engasjementet og feire resultatet tok dei ein runde i sentrum for å jakte på retusjert reklame.
Sjølv om det er høg stemning og mykje latter når «aksjonistane», tar ein runde for å merke retusjert reklame, så er det alvorleg statistikk og mange års engasjement som ligg bak dagens vedtak.
– Eg trur det var ei god timing. Etter rapporten til Press, kunne ingen seie at dette spørsmålet ikkje var viktig, seier Øvstegård.
Det er mogleg at Oslo kommune sitt vedtak om å merke retusjert reklame allereie har sett sitt preg på sentrumsgatene, for når dei først er på jakt etter reklamen, må dei gå nokre kvartal. Men når dei først oppdagar ein, så er det ein handlekraftig gjeng som trør til.
Dei mimrar om seine kveldar og netter der dei har handla i det skjulte. Mest spennande å var det å henge opp merking mot reklamen på trikken og nære sentrum.
– Etter åtte år der vi måtte gjere jobben sjølve, hadde eg ikkje trudd vi skulle få dette vedaket, seier Andrea Sjøvoll, leiar i Sosialistisk Ungdom og tidlegare leiar i Press.