Regjeringa vil ha forbod mot junkfood-reklame for barn og unge
Regjeringa vil komme reklame for usunn mat og drikke som er retta mot barn og unge til livs, og foreslår eit forbod.

Regjeringa sende torsdag forslaget, som er ei oppfølging av Folkehelsemeldinga, på høyring.
– Vi er opptekne av at barn og unge skal ha god helse, og at det skal vere lett å ta gode val i kvardagen. I tillegg ønskjer vi å redusere sosiale helseforskjellar, og dette forslaget er eit steg i rett retning som eg er glad over å leggje fram, seier helse- og omsorgsminister Jan Christian Vestre (Ap) i ei pressemelding.
Følgjer WHO-retningslinjer
Regjeringa seier at forslaget er i tråd med Verdshelseorganisasjonens (WHO) retningslinjer , som tilrår forbod mot marknadsføring av mat og drikke som har høgt innhald av metta feittsyrer og transfeittsyrar, tilsett sukker og salt mot barn i alle aldrar.
Vestre seier at regjeringa no tek ansvar overfor barn og unge, og han oppmodar relevante aktørar til å komme med innspel til forslaget.
– Målet er ei tydeleg forskrift som klargjer ansvaret og gir effektive moglegheiter for sanksjonar – til det beste for barn og unge, seier han.
● Les også: Quiz: Kor god er du på reklameslagord?
LHL utfordrar
Pasientorganisasjonen LHL ønskjer forslaget velkommen.
– LHL har lenge jobba for eit forbod mot marknadsføring retta mot unge av usunn mat og drikke. Det er viktig for betre folkehelse, og sjølvregulering i daglegvarebransjen har ikkje fungert. Derfor trengst det no sterkare grep, seier LHLs generalsekretær Mari Larsen.
Ho seier vidare at 90 prosent av sjukdomsbyrda i Noreg kan førebyggjast, og at ein må byrje med å skape forståing hos barna for kva som er sunt og usunt.
– Vi ser no fram til å sjå detaljane i det faktiske forslaget, og forventar at denne lekkasjen frå statsråden speglar det faktiske innhaldet, og at gråsonene er minst mogleg. For der er fallhøgda høg, seier Larsen.