Opplever mindre psykiske plager på «Drømmeskolen»
Ein fersk rapport viser at «Drømmeskolen», som Stord vidaregåande skule er ein del av, fører til mindre angst og depresjon blant elevane.
Denne artikkelen er eldre enn 1 år gamal. Det betyr at noko av informasjonen kan vere utdatert.
Først publisert på Sunnhordland.no.
– Då me byrja på skulen var det to mentorar som jobba for at heile klassen skulle bli kjende. Me jobba også med korleis me kan få betre sjølvtillit, og korleis me skal oppføra oss mot kvarandre, fortel Dovile Martinkute (16).
– Det handla til dømes om at me skulle seia hei til alle i klassen, og å smila til kvarandre, legg ho til.
16-åringen går i første klasse på Stord vidaregåande skule.
Les også: Stord vgs. skipar berekraftveker
Forskingsprosjekt
Stord vidaregåande skule er ein del av Complete sitt forskingsprosjekt, som er utvikla for å betra psykososiale læringsmiljø i vidaregåande opplæring. Målet er å auka gjennomføring og nærvær i vidaregåande skule. Forskingsprosjektet går over tre skuleår med oppstart hausten 2016 og avslutting våren 2019.
Første delrapport frå prosjektet er no klar, og viser at tiltaka som er prøvd ut kan gje ein lettare overgang frå ungdomsskule til vidaregåande. Forskingsprosjektet blir leia av professor Torill Larsen ved HEMIL-senteret på Universitetet i Bergen, og ho uttalar til Bergens Tidende at det er for tidleg å seia noko om kva effekt satsinga har på fråfall i skulen, sjølv om ein allereie ser ein positiv tendens.
Første klasse
Evalueringa, der elevane svarar på eit spørjeskjema, viser derimot allereie at elevane har høgare trivsel og færre psykiske plager enn før prosjektet starta i 2016.
– Færre melder om angst og depresjon. Det blir også rapportert om mindre einsemd og auka livstilfredshet i skulane med tiltak, seier Larsen til BT.
Positiv erfaring
Rektor Astrid O. Haugland ved Stord vidaregåande skule er glad for at skulen er med i prosjektet.
– Prosjektet har bidrege til å betra skulemiljøet vårt. Også elevinspektør Cecilie Berger stiller seg positiv.
– Opplegget kan minna litt MOT, og går ut på å ta vare på kvarandre, for å unngå einsemd og ekskludering. Eg har veldig tru på at opplegget gjer at elevane får ein betre skulekvardag. Har dei det ikkje bra, er det vanskeleg å læra noko, seier Berger.
Elevmentorar
Både Marius Quam, Alexandra Utslottøy og Helene Røstbø Treeck er elevmentorar. Dei går i andre klasse, og har ansvar for kvar sine klassar med førsteårselevar. Dei har gjort ulike tiltak for at elevane skal ha det bra.
– Me har for eksempel steikt vaflar i storefri, og delt ut lappar med kompliment på, fortel Helene Røstbø Treeck (17).
Les også: Henrik (16) dykkar ned i musikk på laptop
Ho måtte sjølv søkja for å bli mentor.
– Det er gøy å gje ein god start for dei som byrjar på skulen, særleg for dei som kjem frå andre stader og ikkje kjenner nokon i klassen sin frå før, seier 17-åringen.
Marius Quam hugsar sjølv han var litt spent då han skulle byrja på ny skule.
– Eg kjem frå Halsnøy, og pendlar til skulen. Heldigvis var me fleire i same situasjon då eg byrja på skulen. Eg synest det var bra at me hadde stort fokus på å bli kjent med klassen allereie frå starten av, slik at isen blei broten med det same.
Quam går på idrettslinja, og meiner det var eit bra tiltak at klassen reiste på tur saman tidleg i skuleåret.
– Akkurat dette var ikkje eit tiltak i tilknyting til Drømmeskole-prosjektet, men det var ein veldig fin måte å bli kjent på.