Fleire lærarar gav ikkje meir læring
Fleire lærarar og mindre klassar gjer ikkje at elevane lærer meir, viser den første delrapporten frå eit forsøk med auka lærartettleik på ungdomstrinnet.
Denne artikkelen er eldre enn 1 år gamal. Det betyr at noko av informasjonen kan vere utdatert.
I det fireårige forsøket, som den raudgrøne regjeringa tok initiativet til i 2013, vart til saman 573 lærarårsverk spreidde på 165 ungdomsskular rundt om i landet. Målet var å sjå om elevar ved skular med låg lærartettleik og svake gjennomsnittskarakterar fekk betre utbytte av undervisninga når lærarane vart fleire. Det gjorde dei ikkje i det heile, viser rapporten.
– Effektane på skriftleg eksamenskarakter finn vi å vere ganske presist lik null, skriv Statistisk sentralbyrå i delrapporten.
LES OGSÅ: Færre vil bli lærar
Klassane i forsøket krympa i gjennomsnitt frå 21 til 19 elevar når skulane fekk fleire lærarar.
Den førebelse konklusjonen er nokså eintydig, meiner forskarane: Skulane som får ekstra ressursar, reduserer gruppestorleiken i den ordinære undervisninga, men det er få teikn til at læringsutbyttet til elevane blir påverka positivt eller negativt i desse skulane.
Statistisk sentralbyrå skal i ein annan delrapport sjå på effektane av auka lærartettleik på læringsmiljøet og bruken av spesialundervisning. Sluttrapporten skal vere klar i desember 2017. (©NPK)