Syklistar vil ha statleg elsykkel-milliard
Syklistenes Landsforening vil ha ein statleg milliard til støtteordningar for dei som kjøper elsykkel. Og dei som bur på bygda, bør få mest, meiner dei.


Denne artikkelen er eldre enn 1 år gamal. Det betyr at noko av informasjonen kan vere utdatert.
– I byen bør alle som kjøper elsykkel, få 25 prosent i subsidiar. I distrikta bør tilskotet vere høgare, til dømes halvparten av kjøpesummen, seier Lars Heskje i lokallaget til Syklistenes Landsforening på Jæren til NRK.
Det er nemleg langt igjen til Vegesenets mål om at åtte prosent av alle reiser innan 2023 skal skje på sykkel. I 2013/2014 var den prosentdelen berre 4,5, ifølgje den siste reisevaneundersøkinga til Transportøkonomisk Institutt. Folk syklar meir enn dette i byane, men mindre på bygda.
Syklistforeininga meiner Noreg no bør ta etter Sverige, som har sett av vel éin milliard svenske kroner til elsykkelstøtte i perioden 2018–2020.
Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (Frp) meiner at nordmenn ikkje treng støtte til å kjøpe elsyklar. Vi kjøper dei sjølv om dei er dyre.
– Salet har dobla seg kvart år dei siste åra, seier Solvik-Olsen, som heller vil bruke pengane til andre føremål, til dømes sykkelvegar.
(©NPK)