Musikkprofessor Jon-Roar Bjørkvold fryktar at songen er i ferd med å forsvinne frå skuleverket.

NPK/Framtida.no
NPK/Framtida.no

Tidlegare starta mange skuledagen med song, men no fryktar Bjørkvold at songen sakte men sikkert er i ferd med å gli ut av skulen, skriv NRK.

– Når eg er ute og føreles, klagar folk. Dei seier at det blir sunge for lite i skulen og folk er veldig, veldig bekymra, fortel professor i musikk ved Universitetet i Oslo Jon-Roar Bjørkvold til NRK.

Han meiner song handlar om å skape identitet og fryktar barn går glipp av noko viktig når songen blir vekkprioritert.

– Kunnskapssynet er så smalt og rasjonelt forankra at styresmaktene ikkje forstår at barn lærer gjennom kjensler, kropp og rørsle. Det er jo barnets oppskrift til å vere og derfor er songen så viktig, seier Bjørkvold.

Bjørkvold saknar tradisjonelle songar som for eksempel «Nordmannen» av Ivar Aasen og meiner at kunnskapssynet må endrast.

– Songen må sjåast som noko viktig og essensielt, og ikkje berre noko koseleg. Det er vår identitet det handlar om, seier han.

Professoren har nyleg gitt ut boka «Grunntonen – små sanger, mektige spor». Boka handlar om korleis song samla folket etter terrorangrepa 22. juli 2011.

Les også om då gutane på asylmottaket høyrte norsk musikk for første gong.

LES OGSÅ: Starta Noregs første linje for teiknspråksong

Oppdatert: onsdag 24. mai 2017 16.11

LES OGSÅ

Kommentarar

ANNONSE