Éin av tre selde alkohol til mindreårige
331 av 902 butikkar selde alkohol til midreårige då Juvente utførte den årlege kontrollen før jul. No vil avhaldsorganisasjonen ha strengare reaksjonar.
Denne artikkelen er eldre enn 1 år gamal. Det betyr at noko av informasjonen kan vere utdatert.
Éin av tre bryt lova
– Tala overraskar ikkje. Dette er omlag same resultat som i fjor, berre litt verre, seier Juvente-leiar Maria Elizabet Aspen (25) i ei pressemelding frå avhaldsorganisasjonen for ungdom.
Ho er slett ikkje nøgd og oppmodar helse- og omsorgsminister Bent Høie (H) til å ta grep og skjerpa sanksjonane mot butikkar som bryt lova.
LES OGSÅ: – Ta ein slurk
Strengare kontroll
– Etter dei første åra med Skjenkekontrollen opplevde ein ei innskjerping av butikkane sine rutinar i nokon grad, men i år opplevde me ei auke i talet på sal. Me meiner at sal av alkohol til mindreårige er eit så alvorleg lovbrot at bevillinga bør inndragast med det same. Det finst neppe andre arenaar i samfunnet der ein seier seg nøgd med at 37 prosent bryt lova, meiner Aspen.
Juvente har sendt ungdomskontrollørar inn i butikkar landet over for åttande år på rad. Før jul 2014 kontrollerte Juvente over dobbelt så mange utsalsstader som året før.
Kontrollane går ut på at ein mindreårig går inn i butikken, tek med seg alkoholhaldig drikke og ei anna daglegvare, og stillar seg i kø for å betala i kassa.
Ungdommane freistar ikkje å verka eldre enn dei er i kledevegen eller utsjånad. Dei bruker heller ikkje triks som å rasla med bilnøklar eller å kjøpa varer som vaksne kjøper. Kontrollørane lyg ikkje på alderen eller bruker falsk legitimasjon.
Får dei spørsmål om legitimasjon svarar dei: «Nei, det har eg ikkje. Kan eg få kjøpa likevel?».
LES OGSÅ: – Ungdom fortener betre råd
Vinmonopolet best igjen
I likheit med tidlegare år er Vinmonopolet den kjeda som gjer det best i kontrollane. I 2013 selde dei ikkje til mindreårige i nokon av dei 15 testane. I år vart Vinmonopolet testa heile 38 gonger og selde alkohol til mindreårige tre gonger.
– Dette er bra, og er openbart ikkje tilfeldig når dei har dei overlegent beste resultata kvart år. Polet jobbar heile tida med å betra sine rutinar på alderskontroll og dette syner seg i resultata. Det er mange av daglegvarekjedene som har mykje å læra av Vinmonopolet når det kjem til å spørje om legitimasjon, meiner Aspen.