Kvar fredag inviterer museet i Yorkshire til #curatorbattle. Sjå dei marerittvekkjande kandidatane.

Det britiske Yorkshire Museum når publikum på ein heilt spesiell måte. Kvar fredag tek dei til Twitter, og utfordrar andre museum til kurator-duell.

– Sosiale medium er ein av dei få måtane vi framleis kan nå publikum, så vi har arbeidd veldig hardt for å kome på innovative og interessante idear for å få folk til å prate og lære om objekta vi har, seier Lee Clark, kommunikasjonssjef for York Museum Trust, til nettstaden Bored Panda.

Førre fredag var temaet av den skumle sorten med emneknaggen #creepiestobject, og resultatet er ikkje for sarte sjeler.

Yorkshire Museum starta ballet og delte eit bilete av ein hårdott som er over 1500 år gamal, men framleis har hårnålene på plass:

Ariels skumle systrer

Nasjonalmuseet i Skottland var ikkje vanskelege å be, og synte fram denne havfrua dei har i si naturvitskapelege samling:

Som om ikkje det var nok, museet har TO havfruer:

Eit av objekta i samlinga til den naturvitskapelege avdelinga av Nasjonalmuseet i Skottland. Foto: Naturhistorisk avdeling på Twitter

Nasjonalmuseet fortel at bakre del av havfrua stammar frå ein type leppefisk, medan hovudet og overkroppen er ein skulptur med ein fiskekjeve i munnen. Eit slåande syn er det i alle fall.

Pestmaske

Historiemuseet i Berlin, Deutsches Historisches Museum, kunne diske opp med ei pestmaske som er over 300 år gammal:

Pestmaske frå 1650/1750. Foto: Deutsches Historisches Museum på Twitter.

Frostbitne fingrar

Klør du i fingrane etter eit ganske makabert syn? Militærmuseet National Army Museum i London har dei frostbitne fingertuppane til majoren Michael «Bronco» Lane til utstilling.

Han mista fingrane i 1976, då han klatra Mount Everest, men bevarte dei i formaldehyd og valde seinare å donere dei til museet.

Foto: Frå Twitter-kontoen til Kirsty Parsons, kurator hjå National Army Museum London.

Heks på flaske

Oxford-professoren Dan Hicks slår på stortromma og syner fram ikkje mindre enn tre objekt frå universitetet si samlinga hjå Pitt Rivers Museum.

Først ut, eit sauehjarte med spiker i som skulle bryte forheksingar:

Eit sauehjarte med nåler i, tredd på eit tau. Det skulle bryte forheksingar. Frå 1911. Foto: Dan Hicks på Twitter.

Scarborough Collections kunne på Twitter melde om at dei hadde noko liknande i sine samlingar, nemleg eit duehjarte med nåler! Og meininga med det var å straffe ei heks.

Professor Hicks høgna, og kunne vise at Oxford hadde ei heks på flaske, som dei hadde fått av ei gammal dame for over 100 år sidan:

Denne flaska, som vart samla inn frå ei gammal britisk dame kring 1915, skal innehalde ei heks. Dersom ho vert sleppt ut vert det trøbbel. Foto: Dan Hicks på Twitter

Frykta for hekser kan kanskje forklare kvifor nokon ein gong valde å gå rundt med tuppen av ei mennesketunge som amulett, som professoren òg synte fram:

Tuppen av ei mennesketunge, som har vorte boren rundt som ein lykkeamulett ei god stund før den vart samla av AW Brown i 1897. Foto: Dan Hicks på Twitter.

Forheksa barneleike

Det skortar ikkje på skumle greier i Canada heller. Museumsstiftinga PEI Museum and Heritage Foundation delte eit bilete av det dei hevdar er ein forheksa barneleike.

Den fann dei visst i veggen på eit 155 år gamalt herskapshus, og om ein nokon sinne skal prise seg lukkeleg for vanskane med å kome inn på bustandsmarknaden så er det no:

Britiske barn har ikkje kome særleg billig unna heller, for Egham Museum kunne syne fram bevis A og B i saka «kvifor dokker er tidenes skumlaste leike».

Foto: Egham Museum sin Twitter

Og Australian National Maritime Museum presenterer glatt bevis C:

Ikkje at dokker vert særleg betre når dei har ei nytta utover leik, som denne nåleputa viser:

Om du ikkje får nok skumle museumsgjenstandar, scroll deg gjennom tråden.

Men for å oppsummere Twitter-reaksjonane:

Les også: Vil ha eiga utstilling av «dei etterlatne»: – Skamutstoppa dyr treng også kjærleik

For stygge til å få bli med i utstilling. Kollasj av “De etterlatte” som Universitetsmuseet har kalla dyra som ikkje får bli med når museet opnar igjen 14.oktober. Foto: UiB
ANNONSE