Kraven the Hunter: – Skuffande tilskot til Sony sitt Spider-Man-univers

– Eg får på følelsen at filmprodusentane prøver å kompensera for utruleg manglande substans med slåstkampar og kule CGI-scenar – dette er tragisk, skriv meldar Rakeb Berhanu Erana.

Rakeb Berhanu Erana
Publisert
Oppdatert 20.12.2024 10:12

Denne teksta er ein del av meldarsatsinga «Ung og kritisk», støtta av stiftinga Fritt Ord.

Sony er dessverre tilbake med ein ny Marvel-film regissert av J. C. Chandor, og eg har fått nok. Enda ein gong gjer Sony narr av Marvel-karakterar ved å ta vekk alt som gjer karakterane interessante. Denne gongen er det den ikoniske Spider-Man-skurken Kraven the Hunter som tek smellen.

Gode skodespelarar

Heldigvis får me éin bra ting i filmen, nemleg skodespelaren Aaron Taylor-Johnson i hovudrolla som Kraven the Hunter. I tillegg har me Russell Crowe, Ariana DeBose og Fred Hechinger i rollebesetninga. Dessverre er det lite desse gode skodespelarane kan gjera for å redda filmen.

«Kraven the Hunter»

Nasjonalitet/språk: USA, engelsk

Regi: J.C. Chandor

Noregspremiere: 13. desember 2024

Aldersgrense: 15 år

Sjanger: Action, Eventyr

Filmlengde: 127 minuttar

 

Filmen følgjer «antihelten» Sergei Kravinoff frå han er ung til han tek namnet Kraven the Hunter. Med ein oppvekst i eit velståande hushald saman med veslebroren og ein valdeleg far, er Kraven i konstant konflikt med faren sin. Etter ei jaktulykke med familien, rømmer Kraven til villmarka, der han lever i eitt med naturen og bestemmer seg for å jakta på vonde menneske.

Pengemaskin for produsentane

For oss som har lese Spider-Man-teikneseriane er ikkje denne filmen noko. Eg lurar på kven denne filmen eigentleg er laga for, for han appellerer heller ikkje til Marvel-fans eller vanlege kinogjengarar. Difor kan ein trygt anta at Kraven the Hunter er ei pengemaskin for Sony-produsentane og eit forsøk på å halda seg relevante i superheltfilm-sfæren.

Det er lite positivt eg kan seia om Kraven the Hunter – det einaste eg kan setja pris på er slåstkampkoreografien og spesialeffektane. Desse elementa bidreg med spenning, i alle fall i første delen av filmen. Etter ei stund blir både slåstkampkoreografien og spesialeffektane gjentakande og kjedelege. Dei siste slåstkampane er spesielt vonde å koma seg gjennom dersom ein ikkje er spesielt glad i actionfilmar.

Ariana DeBose og Aaron Taylor-Johnson i «Kraven the Hunter». | Foto: SF Norge

Eg får på følelsen at filmprodusentane prøver å kompensera for utruleg manglande substans med slåstkampar og kule CGI-scenar – dette er tragisk.

Lite driv

Skodespelarane prøver verkeleg sitt beste i rollene sine, og dette gjer Kraven the Hunter enda meir tragisk. Ein må applaudera skodespelarane for å gje sjel til karakterane sine og skapa nokolunde truverdig samspel mellom kvarandre sjølv om dei har lite å gå på frå manuskriptet. Dette gjeld spesielt forholdet mellom Kraven og faren hans – ein forstår kvifor forholdet deira enda slik som det gjorde.

Handlinga har ingenting spennande eller interessant gåande for seg i Kraven the Hunter. Dette innser ein ein halvtime inn i filmen, og resten av han har lite drivkraft som dyttar handlinga vidare. Ein får ikkje bli kjend med karakterane, det er altfor kort tid mellom action-scenane, slik at ein blir utslått etter kvart, og handlingsvendingane kjem brått på utan noka oppbygging.

Av alt eg har skildra om Kraven the Hunter, er den verste handlinga mot kanonen i teikneserien å gjera Kraven til ein antihelt og ikkje nemna tilknytinga hans til Spider-Man. Det er alltid spennande når filmar prøver å visa ei anna side av allereie eksisterande karakterar – frå Spider-Man-teikneseriar veit me at Kraven er skildra som ein med sterk moralsk kode og sine eigne grunnar for å vera ein skurk. Men dette betyr ikkje at han er ein antihelt – han er berre ein nyansert skurk.

Tek vekk all moroa

Å gjera Kraven om til ein villeia helt tek vekk all moroa frå karakteren. Dessutan er Spider-Man ein essensiell faktor for kvifor Kraven er slik som han er. Denne endringa gjev inga meining i det store Spider-Man-universet Sony prøver å setja opp.

Kraven the Hunter er ein viktig del av Spider-Man-universet, og difor er det skuffande å sjå karakteren bli framstilt slik. Dersom Sony sine investorar og produsentar fortset å tenkja på superheltfilmar som ein enkel måte å tena pengar på, har eg lita tru på at me kjem til å få gode live-action superheltfilmar igjen.