Når prosjektet er ferdig om to og eit halvt år, skal ny teknologi ha erstatta mange av dagens fluorkarbon med meir miljøvennlege forbindelsar, og nanomaterialar – som skal auke farten på skia.
– Klarer vi å føre smurningen i ei grønare retning, vil det gi ein konkurransefordel. Får vi også til endå betre glideeigenskapar, oppnår vi både i pose og sekk, seier materialforskar i SWIX, Christian Gløgård til forskingsformidlaren Gemini.
I dag har SWIX, som også omfattar merkenamnet Toko, kontroll på to tredelar av verdsmarknaden. Ifølgje Finansavisen er totalmarknaden anslått til 400 millionar kroner. SWIX satsar derfor tungt på å gjere smurningen grønare.
– Målet med prosjektet er å finne materialar med låg friksjon som kan erstatte nokre av fluorkomponentane som vert brukte i dag, seier seniorforskar Monika Pilz i Sintef.
Å fjerne eller erstatte dagens fluorkomponentar i smurningen, er ikkje lett. Dagens smurning inneheld desse komponentane, fordi det gir svært gode glideeigenskapar. Samtidig er dei smuss- og vassavstøytande. Problemet er at fluorkarbona har lang nedbrytingstid. (©NPK)